Місце гри у розвитку дитини

Гра для малюків – це природньо. Гра має дуже важливе значення в зростанні й розвитку дитини. Саме завдяки їй у дітей розвивається почуття власного «я», формується вміння спілкуватися з однолітками, взаємодіяти з іншими людьми. Ігри допомагають дітям освоїти моторні навички і концентрацію. Це допоможе малюкові у навчанні в школі.

Як і будь-яка інша діяльність, що пов'язана з розвитком, гра - це складна діяльність. Існують різні види ігор:

Паралельна гра

У дітей віком від 1 до 2 років цьому віці спостерігається паралельна гра, коли малюки граються разом, але мало взаємодіють один з одним. Під час паралельної гри дитина може спостерігати за іншими дітьми і вносити на основі цього зміни у свою гру. Але вона не буде намагатися будь-яким чином впливати на своїх однолітків.

Переваги:

  • вчить дитину взаємодіяти з однолітками;
  • вчить дитину тому, що їй належить, а що - ні;
  • вчить дитину рольових ігор.

Приклади:

  • випадки, коли дитина ділиться з кимось своїми іграшками;
  • рольові та костюмовані гри;
  • будівництво замку в пісочниці, у якій граються також інші діти.

Одиночна гра

Зазвичай у дітей віком від 3 до 4 років спостерігається одиночна гра. Під час такої гри дитина захоплена іграшками, вона їх піднімає і розглядає. Вона не цікавиться однолітками, які знаходяться поруч. Одиночна гра важлива для дітей, які ще не освоїли необхідні фізичні або соціальні навички і можуть соромитися підійти до однолітків.

Переваги:

  • дитина вчиться бути самостійною;
  • дитина приймає самостійні рішення;
  • дитина розвиває впевненість, взаємодіючи з однолітками;
  • розвиває уяву і креативність дитини;
  • дитина самостійно отримує нові знання про навколишній світ;
  • дитина вчиться розслаблятися і думати.

Приклади:

  • розігрування уявних подій;
  • малювання.

Асоціативна гра

В 3-4 роки з’являється асоціативна гра. Вона полягає в тому, що діти починають більше цікавитися однолітками і менше уваги приділяти іграшкам.

Переваги:

  • асоціативна гра допомагає дітям соціалізуватися і спілкуватися з однолітками;
  • вчить дітей правил спілкування;
  • завдяки асоціативній грі діти вчаться ділитися;
  • діти розвивають мовні навички;
  • діти вчаться вирішувати проблеми і співпрацювати один з одним.

Приклади:

  • гра декількох дітей одними і тими ж іграшками;
  • обмін іграшками;
  • активне спілкування дітей між собою.

Уявна гра

Під час уявної гри діти уявляють різні ситуації і себе в певній ролі, а потім розігрують уявні сценарії. Цей вид гри спонукає дитину розігрувати різні емоції.

Переваги:

  • уявні ігри розвивають інтерес дитини до навколишнього світу;
  • гра розвиває уяву і творчість дитини;
  • розвиває навички вирішення проблем;
  • розвиває мовні навички;
  • заохочує співчуття до оточуючих.

Приклади:

  • рольові ігри;
  • розмови з ляльками;
  • прояви турботи і прихильності до м'яких іграшок.

Гра на спостереження

Діти спостерігають за іграми інших дітей, але не беруть в них активної участі. Такі ігри найчастіше спостерігаються у дітей дошкільного віку, які навчаються, спостерігаючи.

Переваги:

  • спостерігаючи за іншими, дитина вчиться;
  • слухаючи і вивчаючи гру однолітків, дитина розвиває мовні навички.

Приклади:

  • випадки, коли дитина проявляє жвавий інтерес до гри інших дітей, але сама не бере в ній участі.

Гра-змагання

Це організована гра з чіткими правилами і умовами перемоги і програшу. Футбол і всілякі дворові і настільні ігри - це приклади ігор-змагань.

Переваги:

  • дитина вчиться грати за правилами;
  • дитина вчиться чекати своєї черги;
  • дитина вчиться працювати в команді.

Приклади:

  • настільні ігри;
  • ігри на вулиці: футбол, настільний теніс, бадмінтон тощо.

Гра на співпрацю

Зростаючи діти розвивають свої соціальні навички, вчаться співпрацювати, взаємодіяти і гратися разом. У грі на співпрацю діти разом виконують командну роботу для досягнення спільної мети.

Переваги:

  • дитина вчиться ділитися і розуміти однолітків;
  • дитина розвиває комунікативні навички;
  • починає розуміти цінність командної роботи;
  • вчиться самовиражатися;
  • підвищує впевненість у собі.

Приклади:

  • · діти разом будують замок з піску.

Символічна гра

Діти використовують різні предмети для виконання дій. Гра на музичних інструментах, малювання, розфарбовування і спів - все це форми символічної гри.

Переваги:

  • дитина самовиражається;
  • дитина досліджує нові ідеї;
  • дитина експериментує і вчиться виражати емоції.

Приклади:

  • малювання;
  • спів;
  • гра на музичних інструментах.

Рухлива гра

Це вид гри, який передбачає фізичну активність.

Переваги:

  • заохочує фізичну активність дитини;
  • розвиває велику і дрібну моторику.

Приклади:

  • катання на велосипеді;
  • хованки;
  • ігри з м'ячем.

Конструктивна гра

Сюди входять будь-які види ігор, які передбачають конструювання або збирання чогось.

Переваги:

  • гра мотивує дитину зосередитися на досягненні мети;
  • вчить планування і співпраці;
  • вчить наполегливості;
  • розвиває адаптивність до нових умов.

Приклади:

  • будування з кубиків;
  • побудова замку з піску.
Кiлькiсть переглядiв: 2228