Розвивальні ігри В. Воскобовича
Ігри В. Воскобовича спрямовані на:
- формування в дітей пізнавального інтересу до дослідницької діяльності;
- розвиток основних психічних процесів: уяви, пам'яті, уваги, мислення;
- виховання спостережливості і творчості; емоційно-образний і логічний розвиток;
- формування математичних уявлень і базових уявлень про навколишній світ;
- розвиток дрібної моторики.
Історико-педагогічна довідка
В'ячеслав Воскобович — мешканець Санкт-Петербурга, інженер-фізик, який розробив унікальну методику раннього розвитку дитини. На створення розвивальних ігор винахідника надихнули власні діти й порожні полиці крамниць. Асортимент іграшок за часів перебудови був зовсім бідним, а науковці вже дискутували про «педагогіку майбутнього». Результатом творчості інженера стала новітня педагогічна технологія «Казкові лабіринти гри» — своєрідний цикл ігор-казок із життя Фіолетового лісу. Технологія спирається на практику реального ігрового процесу: дитина отримує знання, тренує навички і пізнає навколишній світ під час веселої й цікавої гри.
Методична інформація
Ігри В. Воскобовича цікаві і трирічному малюкові, і учневі молодших класів, тому що складність завдань можна постійно змінювати. Поступово (рік за роком) дитина розв'язує комплексні завдання й готується до навчання у школі.
В іграх В. Воскобовича є захопливий казковий сюжет. Це допомагає спонукати дитину до гри. Герої в кожній казці різні, але всі вони живуть у чарівному Фіолетовому лісі. Виконуючи завдання, дитина допомагає казковим персонажам. Наприклад, у процесі гри «Геоконт» дитина разом із малюком Гео і павуком Юком будує з різнокольорових гумок-павутинок складні геометричні візерунки. «Конструктор букв» — це набір для фокусів, яких юного чарівника навчить видатний маг Філімон Коттерфілд.
Одна з найголовніших переваг опосередкованого ігрового навчання для дошкільнят — це можливість відразу бачити результат своїх зусиль. Це відмінна мотивація для того, щоб продовжувати гру на більш складних рівнях, розвивати свої вміння та досягати нових результатів. Ігри В. Воскобовича також відзначаються багатофункціональністю і широким віковим діапазоном. Під багатофункціональністю мається на увазі їх властивість сприяти розвитку різних якостей і рис у дитини. Навіть якщо основна мета гри, наприклад, ознайомити дитину з абеткою чи лічбою, то під час гри також розвиваються логіка, просторова уява, координація рухів, мова, фантазія в дитини.
У процесі кожної гри В. Воскобовича розвиваються здатність до творчості, уміння нестандартно мислити, шукати і знаходити розв'язання поставленого завдання. Дитина і дорослий беруть участь у грі на рівних правах: тут немає молодших і старших, учнів і наставників, є лише партнери. Дитина грає набагато охочіше, коли вона знає, що її не сваритимуть за помилку.